• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Haberler
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Asayiş
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Magazin
  • Spor
  • Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Eğitim Yerel Genel Çevre
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Adana Büyükşehir Belediyesinin 485.9 milyon liralık borcuna vatandaşlardan tepki
Ekonomi
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 09:27
Güncelleme: 26 Haziran 2026 - 09:57

Adana Büyükşehir Belediyesinin 485.9 milyon liralık borcuna vatandaşlardan tepki

Hazine ve Maliye Bakanlığının merkezi yönetim brüt borç stoku verilerine göre, Adana Büyükşehir Belediyesinin hazineye 485,9 milyon lira borçlu olmasına, "Hizmet yok bu neyin borcu" diyerek tepki gösterdi.

Ekonomi
26 Haziran 2026 - 09:27
Güncelleme: 26 Haziran 2026 - 09:57
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Adana Büyükşehir Belediyesinin 485.9 milyon liralık borcuna vatandaşlardan tepki
Hazine ve Maliye Bakanlığının merkezi yönetim brüt borç stoku verilerine göre, Adana Büyükşehir Belediyesinin hazineye 485,9 milyon lira borçlu olmasına, "Hizmet yok bu neyin borcu" diyerek tepki gösterdi.

Hazine ve Maliye Bakanlığı verilerine göre mahalli idareler arasında hazineye en fazla borcu bulunan belediye Ankara Büyükşehir Belediyesi oldu. Ankara Büyükşehir Belediyesinin borcu yaklaşık 2,1 milyar lira olarak açıklanırken, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 1,5 milyar lira ile ikinci sırada yer aldı. Listede Samsun Büyükşehir Belediyesinin yaklaşık 1,49 milyar lira, Samsun Su ve Kanalizasyon İdaresinin ise 667,1 milyon lira borcu bulunduğu belirtildi. Raporda Adana Büyükşehir Belediyesinin hazineye olan borcunun 485,9 milyon lira olduğu bilgisi de paylaşıldı.

Vatandaşlar belediyenin bu kadar borçlu olmasına tepki gösterdi. Şehrin en temel sorunlarının bile çözülemediğini yapılan harcamaların ise halkın acil ihtiyaçları yol, köprü ve temizlik gibi hizmetlere gitmediğini ifade etti.

"Her sokak arası çukur pislik ve sinek kaynıyor"

Vatandaşlardan Baran Özçelik, "Adana'da yaşayan biri olarak hiçbir fayda görmüyoruz. Her yer sinek, yollar berbat. Her mahalle arasında, her yolda çukurlar var, her yeri kazdılar. 2 haftadır ilaçlatmaya çağırıyoruz, bir kere geldiler geçtiler, sinekler daha da çoğaldı. Pislik, çöp yığıntıları, leş gibi koku var. Belediyenin nereye borç yaptığını bilmiyoruz çünkü ortada bir hizmet göremiyorum." ifadelerini kullandı.

"Halkın parasıyla sanatçılara konser veriliyor, heykel yapılıyor"

Adana'da yaşayan emekli vatandaş olan Ahmet Koç, "Ben sürekli gezen bir insanım. Yukarı mahallelere de gitseniz, ileri mahallelere de baksanız yol yok, hizmet yok, çöpler almış başını gidiyor. Verilen paralar halkın hizmetine gitmiyor. Durmadan sürekli konser yapılıyor. Sen halkın parasını, benim vergimi, su paramı, çöp paramı neden sanatçılara veriyorsun. İki kişiyiz, evde 350 lira su parası veriyorum ama hizmet geri dönmüyor. Heykeller yapılıyor, belediyenin önünden heykellerden geçemiyorsun. Heykeller mi bizim karnımızı doyuracak. Bu paraların halka hizmet olarak geri döndüğünü göremiyorum" dedi.

"İlk yağmurda şehir havuza dönüyor, çöpler toplanmıyor"

Şehrin hak ettiği değeri görmediğini belirten Osman Esen, "Adana'da bu kadar borç görünmesine rağmen ilk aklıma gelen şey en küçük yağmurda şehrin havuza dönmesi. Burada 2 milyon 300 bin kişi yaşıyor. Zaten trafik sorun. Adana sıcak bir memleket, çöpün 1 saat kalması bile koku ve sinek yapıyor. Ayrıca Seyhan Nehri üzerine en az 10-15 köprü daha yapılması lazım. Burası Güneydoğu'yu batıya bağlayan bir odak noktası. Faturayı gözümle görmediğim için tam bilemem ama paraların doğru yere, hizmete harcanmadığını düşünüyorum" diye konuştu.


İHA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Kütahya'da kirazda hasat öncesi pestisit denetimleri başladı
Kütahya'da kirazda hasat öncesi pestisit denetimleri başladı
Dut bolluğu pekmez üretimini artırdı
Dut bolluğu pekmez üretimini artırdı
Malatya'da savunma sanayisine 20 bin metrekarelik yatırım
Malatya'da savunma sanayisine 20 bin metrekarelik yatırım
Türkiye'de 1 milyon 216 bin 140 adet otomobil üretildi
Türkiye'de 1 milyon 216 bin 140 adet otomobil üretildi
Son Haberler
Altıntaş'ta kitap söyleşisi
Altıntaş'ta kitap söyleşisi
Yaşlı kadına yol vermek isteyen araca başka bir otomobil arkadan böyle çarptı
Yaşlı kadına yol vermek isteyen araca başka bir otomobil arkadan böyle...
Kartal'da "Yas-ı Muharrem Anması" programı düzenlendi
Kartal'da "Yas-ı Muharrem Anması" programı düzenlendi
UEFA Regions Cup'ta yarı final heyecanı
UEFA Regions Cup'ta yarı final heyecanı
Daltonlar'a Orhangazi'de şafak baskını : 9 gözaltı
Daltonlar'a Orhangazi'de şafak baskını : 9 gözaltı
Gökçeada'da manta vatozu görüntülendi
Gökçeada'da manta vatozu görüntülendi

Ana Sayfa
Haberler
Ekonomi
Siyaset
Dünya
Asayiş
Sağlık
Yaşam
Magazin
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Yerel
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Magazin
  • Sağlık
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitemap
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Nethaber.com.tr "AA - İHA - DHA" ajansları abonesidir. Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz. Copyright © 2018-2022 Nethaber.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.

Marka Flower Çiçekçi