• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Haberler
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Asayiş
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Magazin
  • Spor
  • Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Eğitim Yerel Genel Çevre
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Fazla tuz böbrek yetmezliği riskini artırıyor
Ekonomi
Yayınlanma: 08 Mart 2023 - 10:27

Fazla tuz böbrek yetmezliği riskini artırıyor

Medipol Çamlıca Üniversite Hastanesi Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Şehmus Özmen: - "Ülkemizdeki tuz tüketimi halen çok yüksektir. Bunu azaltarak pek çok sağlık sorunu; hipertansiyon, kalp krizleri, felç/inme, kronik böbrek hastalıkları engellenebilir"

Ekonomi
08 Mart 2023 - 10:27
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Medipol Çamlıca Üniversite Hastanesi Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Şehmus Özmen, aşırı tuz tüketiminin hipertansiyona, kemik erimesine, protein kaçağına ve böbrek hasarına neden olabileceğini bildirdi.

Medipol Çamlıca Üniversite Hastanesi'nden yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Özmen, 9 Mart Dünya Böbrek Günü dolayısıyla aşırı tuz tüketiminin oluşturduğu risklere ve yol açtığı hastalıklara dikkati çekerek, değerlendirmelerde bulundu.

Böbrek yetmezliğini önlemek için yaşam alışkanlıklarının değiştirilmesi gerektiğini belirten Özmen, tüketilen tuzun vücutta birçok değişikliğe neden olduğunu aktardı.

Özmen, "Yüksek miktarda tuz tüketildiğinde kişide şişkinlik ve susama hissi oluşur. Tuzu dengelemek için vücut su tutar, el ve ayaklarda şişkinlik görülebilir. En önemlisi kan basıncındaki artıştır. Obezite, hipertansiyonu olan veya ileri yaşlı kişilerde, düşük potasyum tüketenlerde tuz tüketimi ile kan basıncındaki artışın daha belirgin olduğu tespit edilmiştir. Kişinin vücuttaki tuz artışına verdiği cevap, genetik ve hormonal faktörlerden etkilenir. Tuz tüketimi ayrıca, hipertansiyon ilaçlarına direnç yaratır." ifadelerini kullandı.

Tuz tüketiminin oluşturduğu hastalıklara ilişkin de bilgi veren Özmen, bunları, hipertansiyon, kalsiyum kaybı (kemik erimesi), protein kaçağı, glomerül içi basınç artışı, böbrek hasarı, böbrek taşı oluşumu ve insülin direnci şeklinde sıraladı.

- "Tuzsuz ya da tuzu azaltılmış ürünler tercih edin"

Yüksek tuz tüketiminin mide mukozasında hasara neden olarak kanser gelişimine de yol açabildiğine işaret eden Özmen, "Dünya Sağlık Örgütü, hastalıklardan korunmak amacıyla tüketilmesi gereken tuz miktarını günde 5 gram (tepeleme bir çay kaşığı/silme bir tatlı kaşığı) olarak önermektedir. 2008'de gerçekleştirilen SALTurk-1 çalışmasında ülkemizde kişi başına günlük tuz tüketimi 18 gram olarak belirlendi. 2012'deki çalışmada bu oran 15 g/güne geriledi." değerlendirmesinde bulundu.

Hazır sosların, atıştırmalık ürünlerin, tuzlanmış kuru yemişlerin turşu/salamura konservelerin, tuzlanmış, tütsülenmiş et ve balık ürünleri ile aromalı ya da aromasız, doğal veya doğal olmayan mineralli içeceklerin yüksek miktarda tuz içerdiğini bildiren Özmen, tuz kullanımında dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı:

"Satın alınan işlenmiş ürünlerin etiket bilgisini okuyun. Tuzsuz ya da tuzu azaltılmış ürünler tercih edin. Peynir, zeytin, salamura ürünlerini kullanmadan önce suda yıkayın. Restoran ve kafelerde yemeklerin az tuzlu veya tuzsuz hazırlanması talep edin. Tuz yerine doğal lezzet arttırıcılar (soğan, sarımsak, baharatlar, limon, sirke, biber, nane, kekik, maydanoz, dereotu, fesleğen ve benzeri) kullanın. Fazla tuz tüketiminin azaltılmasıyla bu hastalık ve riskler engellenebilir. Ülkemizdeki tuz tüketimi halen çok yüksektir. Bunu azaltarak pek çok sağlık sorunu hipertansiyon, kalp krizleri, felç/inme, kronik böbrek hastalıkları engellenebilir."


AA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
NTO'nun Mobil Tanıtım Aracı'ndan festivalde pide ikramı
NTO'nun Mobil Tanıtım Aracı'ndan festivalde pide ikramı
Yağışlar arıcıların yüzünü güldürdü: Bal üretiminde bereketli sezon
Yağışlar arıcıların yüzünü güldürdü: Bal üretiminde bereketli sezon
Bakan Uraloğlu: "Temmuz ayında havalimanlarımızda direkt transit yolcular ile birlikte toplam 26 milyon 797 bin 638 yolcuya hizmet verildi"
Bakan Uraloğlu: "Temmuz ayında havalimanlarımızda direkt transit yolcular ile birlikte toplam 26 milyon 797 bin 638 yolcuya hizmet verildi"
Bakan Bayraktar: "Milletimizin refahı için aramaya, keşfetmeye ve üretmeye devam edeceğiz"
Bakan Bayraktar: "Milletimizin refahı için aramaya, keşfetmeye ve üretmeye devam edeceğiz"
Son Haberler
Yalçın Koşukavak: "Hızlı bir şekilde bu lige adapte olmamız lazım"
Yalçın Koşukavak: "Hızlı bir şekilde bu lige adapte olmamız...
"Malatya Gastronomi Merkezi" hizmete açıldı
"Malatya Gastronomi Merkezi" hizmete açıldı
Küçükçekmece'de bina boşluğuna düşen kadın ağır yaralandı
Küçükçekmece'de bina boşluğuna düşen kadın ağır yaralandı
Bursa'da drift atan sürücüye ceza yağdı
Bursa'da drift atan sürücüye ceza yağdı
Van'da düzenlenen 12. Su Sporları Festivali coşkuyla sona erdi
Van'da düzenlenen 12. Su Sporları Festivali coşkuyla sona erdi
Depremde ölen 9 yaşındaki Mehmet, çizdiği yılbaşı resminde depremsiz yıl dilemiş
Depremde ölen 9 yaşındaki Mehmet, çizdiği yılbaşı resminde depremsiz yıl dilemiş

Ana Sayfa
Haberler
Ekonomi
Siyaset
Dünya
Asayiş
Sağlık
Yaşam
Magazin
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Yerel
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Magazin
  • Sağlık
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitemap
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Nethaber.com.tr "AA - İHA - DHA" ajansları abonesidir. Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz. Copyright © 2018-2022 Nethaber.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.

Marka Flower Çiçekçi