• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Haberler
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Asayiş
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Magazin
  • Spor
  • Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Eğitim Yerel Genel Çevre
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Keto ve benzer diyetler için kalp krizi riski uyarısı
Genel
Yayınlanma: 06 Mart 2023 - 16:20

Keto ve benzer diyetler için kalp krizi riski uyarısı

Keto benzeri, düşük karbonhidrat, yüksek hayvansal protein ve yağ içerikli diyetlerin, uzun vadede kalp krizi, damar tıkanıklıkları ve felç gibi rahatsızlıkları artırabileceği uyarısı yapıldı

Genel
06 Mart 2023 - 16:20
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Keto benzeri, düşük karbonhidrat, yüksek hayvansal protein ve yağ içerikli diyetlerin, uzun vadede kalp krizi, damar tıkanıklıkları ve felç gibi rahatsızlıkları artırabileceği uyarısı yapıldı.

CNN'in haberine göre, yeni bir araştırma, düşük karbonhidrat, yüksek yağ içeren "Keto benzeri" bir diyet programının, "kötü" kolesterol seviyelerini yükseltebileceğini, bunun da kalp damarlarının tıkanması, kalp krizi ve felç gibi kalp damar rahatsızlıkları riskini iki kattan fazla artırabileceğini gösterdi.

Araştırmada, bir İngiliz veri bankası olan UK Biobank'tan alınan verilerle 10 yıldan fazla süre düşük karbonhidrat, yüksek yağ diyeti yapan 305 kişinin değerleri, standart beslenme yapan bin 200 kişinin değerleriyle karşılaştırıldı.

Kalp rahatsızlığı olanlar, diyabet, sigara alışkanlıkları ve obezite gibi sonucu etkileyebilecek olumsuzluklara sahip denekler araştırmaya dahil edilmedi.

Yapılan değerlendirme sonrasında düşük karbonhidrat yüksek yağ (LCHF) diyeti yapan kişilerde, kalp damarlarının stent takılarak açılması gereken kalp damar hastalıkları, kalp krizi, felç, kol ve bacaktaki atardamarların tıkanması gibi birkaç önemli kalp damar hastalığına yakalanma riskinin iki kattan fazla olduğu görüldü.

Araştırmacılar, çalışmalarının "kalp hastalıklarının nedenini değil, yalnızca söz konusu diyet ile büyük kalp rahatsızlıkları riskinin artması arasındaki bir ilişkiyi gösterebileceğini" çünkü, gözlemsel bir çalışma olduğunu, ancak bulgularının daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu gösterdiğini belirtti.

Araştırmanın başyazarı Dr. Iulia Iatan, "Çalışmamız sonucunda, LCHF diyetinin düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) ya da kolesterol değerlerinin yükselmesine neden olduğunu, bunun da kalp hastalığı riskini artırdığını tespit ettik." ifadelerini kullandı.

Keto diyeti uygulayanların yüksek "kötü" kolesterolle karşı karşıya kalabileceğini kaydeden Dr. Iatan, bu araştırmaya karşın LCHF diyetlerle kandaki yüksek lipid seviyeleri ve kalp damar hastalıkları arasındaki ilişkiyi kanıtlamak için sınırlı veri olduğunu belirtti.

Iatan, araştırmaya katılanların yüzde 73'ünün kadın olmasının, kadınların daha çok diyet yapma ve yaşam tarzlarını değiştirme eğiliminde olduğunu da gösterdiğini kaydetti.

Çalışmaya katılmayan ancak Keto diyeti üzerinde araştırmalar yapan Stanford Önleme Araştırma Merkezinden Prof. Christopher Gardner ise bu araştırmanın Keto diyetinin yarardan çok zarar getirdiğini gösterdiğini belirterek LCHF diyetinin yan etkilerinin göz ardı edilmemesi gerektiğini söyledi.

Gardner, Keto diyetiyle birçok önemli besin maddesinin, bitkisel kimyasalların ve antioksidanların yanı sıra lifli besin tüketiminin bırakıldığını, bu nedenle uzmanların diyetin uzun vadede zararlı olduğunu düşündüğünü aktardı.

Hakem değerlendirmesinden henüz geçmemiş araştırma, Amerikan Kardiyoloji Kolejinin Dünya Kardiyoloji Kongresiyle birlikte yıllık bilimsel toplantısında sunuldu.

Çoğu sağlık uzmanı, vücudun yağ yakmasını sağlamak için karbonhidratları yasaklayan Keto diyetiyle meyve, baklagiller ve tam tahıllar gibi sağlıklı yiyeceklerden mahrum kalındığını belirtiyor.


AA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı ziyaret eden Çerçioğlu: "Aydın'a yeni eserler kazandıracağız"
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı ziyaret eden Çerçioğlu: "Aydın'a yeni eserler kazandıracağız"
Gazipaşa-Alanya'dan Almatı ve Astana'ya direkt uçuşlar başladı
Gazipaşa-Alanya'dan Almatı ve Astana'ya direkt uçuşlar başladı
Vezirköprü MYO'dan çocuk ihmal ve istismarına karşı farkındalık sergisi
Vezirköprü MYO'dan çocuk ihmal ve istismarına karşı farkındalık sergisi
Ümraniye'de çocuklardan atık malzemelerle renkli tasarımlar
Ümraniye'de çocuklardan atık malzemelerle renkli tasarımlar
Son Haberler
Tek başına yaşayan 78 yaşındaki adamın ocakta unuttuğu yemek evi kül etti
Tek başına yaşayan 78 yaşındaki adamın ocakta unuttuğu yemek evi...
Muş'ta aranan hükümlü yakalandı, cezaevine gönderildi
Muş'ta aranan hükümlü yakalandı, cezaevine gönderildi
Elazığ'da iki otomobil çarpıştı: O anlar kamerada
Elazığ'da iki otomobil çarpıştı: O anlar kamerada
Elazığ'da bıçaklı ve silahlı kavga: 3 yaralı
Elazığ'da bıçaklı ve silahlı kavga: 3 yaralı
Yozgat'ta meteor yağmuru şöleni
Yozgat'ta meteor yağmuru şöleni
İsrail güçleri işgal altındaki Doğu Kudüs ve Batı Şeria'da Filistinlilere ait 9 evi yıktı
İsrail güçleri işgal altındaki Doğu Kudüs ve Batı Şeria'da Filistinlilere ait 9 evi yıktı

Ana Sayfa
Haberler
Ekonomi
Siyaset
Dünya
Asayiş
Sağlık
Yaşam
Magazin
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Yerel
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Magazin
  • Sağlık
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Sitemap
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Nethaber.com.tr "AA - İHA - DHA" ajansları abonesidir. Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz. Copyright © 2018-2022 Nethaber.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.

Marka Flower Çiçekçi